نوشیدنی های ورزشی

در حال حاضر نوشیدنیهای ورزشی مختلفی موجود می باشد. ولی نوشیدنی مناسب است که حاوی ۴ تا ٨ درصد کربوهیدرات (۴٠ تا ٨٠ گرم در هر لیتر)، ترجیحا به صورت گلوکز یا پلیمرهای گلوکز، ٠۵/. درصد سدیم (۵/. گرم سدیم در هر لیتر) و سایر الکترولیتها باشد، تا بدین صورت قادر به تامین آب و الکترولیتهای از دست رفته در طی ورزش به علت تعریق باشد و همچنین با کربوهیدرات مناسب منبع انرژی مناسبی را برای سلولهای عضلانی فراهم کند. نوشیدنیهای ورزشی که بیش از ٨ درصد کربوهیدرات داشته باشند احتمالا منجر به ناراحتی های گوارشی می شوند. این موضوع در مورد نوشیدنیهای حاوی فروکتوز بالا نیز مصداق دارد.

هنگام مسابقه ورزشکار باید هر ١۵ تا ٢٠ دقیقه حدود ١۵٠ تا ٣٠٠ میلی لیتر مایعات بنوشد یا به عبارت دیگر ١٠ الی ١۵ میلی لیتر مایعات به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، حین مسابقه باید مصرف شود. 

/ 1 نظر / 16 بازدید
amirfarzad

ممنون رفیق